شناسهٔ خبر: 178914 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد؛

تصویب مطالعات سطح یک بافت‌های ناکارآمد و نیازمند بازآفرینی شهرهای شوشتر، رامهرمز و دزفول

ببینید | برگزاری جلسه کمیسیون ماده 5 استان خوزستان معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از تصویب مطالعات سطح یک بافت‌های ناکارآمد و نیازمند بازآفرینی شهرهای شوشتر، رامهرمز و دزفول خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، شبنم کوچک‌پور، معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه کمیسیون ماده پنج نقش بسیار مهم و تأثیرگذار در روند عمرانی و توسعه پایدار شهری استان و تصویب طرح‌های شهری در محدوده شهرها دارد، تصریح کرد: مطالعات سطح یک بافت‌های ناکارآمد و نیازمند بازآفرینی شهرهای شوشتر، رامهرمز و دزفول و همچنین ضابطه تشویقی شهر شوش در کمیسیون ماده ۵ استان به تصویب رسید.

وی افزود: بسته‌های تشویقی نوسازی بافت فرسوده فرصت بسیار مهم و مناسبی برای توسعه پایدار شهری است.

معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه بسته تشویقی بافت‌های تاریخی، در ۱۳ بند مشتمل بر الزامات قانونی و مشوق‌های کالبدی است، گفت: ظرفیت‌سازی در بافت و توانمندسازی ساکنان به عنوان پیش‌نیاز اقدامات کالبدی مورد تاکید قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: کلیه موارد طرح نهضت ملی مسکن در استان خوزستان در حوزه شهرسازی را خارج از نوبت بررسی خواهیم کرد تا این طرح ملی در موعد مقرر به سرانجام برسد.